۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۲۴

علیمردانی خبر داد؛

تکمیل مطالعات طرح ترافیک جدید پایتخت تا زمستان امسال

تکمیل مطالعات طرح ترافیک جدید پایتخت تا زمستان امسال

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در خصوص طرح ترافیک ،تا انتهای پاییز مطالعات به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک در حاشیه نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور و فعالان حوزه حمل و نقل هوشمند و ترافیک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معتقدیم حل مسئله ترافیک در تهران یک اقدام فرا سازمانی است، اظهار کرد: همانگونه که شهروندان در ترافیک می‌مانند، مسئولین همچون شهردار و رئیس جمهور نیز در ترافیک توقف می‌کنند و حل این مسئله نیز به کمک سازمان‌ها و نهادهای مختلف دارد.

علیمردانی با بیان اینکه شهرداری هران سلسله نشست‌هایی را با مجموعه نوآور داشته است تا نظرات، ایده‌ها و پیشنهادات آنها را برای حل مشکل یا کنترل ترافیک به دست بیاورد، گفت: با توجه به قرارگیری در نیمه دوم سال و افزایش حجم ترافیک به دنبال فعالیت مدارس و مراکز آموزشی، شاهد افزایش سفرهای درون شهری بیشتر هستیم و باید طرح‌های متفاوتی برای کنترل ترافیک احصا شود اما دقت داشته باشید که باید دست در دست دهیم تا مشکل ترافیک را حل کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک با تاکید بر اینکه بخشی از حل مشکل ترافیک وظیفه نخبگان و شر کت‌های دانش بنیان است که در همین راستا نشست‌های تخصصی با این شرکت‌ها برگزار می‌کنیم تا آنها با توجه به امکانات و شرایط شهر راه حل ابتکاری برای حل معضل ترافیک بدهند، افزود: برای کنترل و کاهش ترافیک ۴ شاخص در نظر می‌گیرند که در مرحله اول می‌بایست از طریق سیستم‌های شهر هوشمند کاری کنیم که اساساً همه نیازها به طور هوشمند محقق شود تا لازم نباشد که شهروند برای رفع نیازهایش در شهر تردد کند و در کل سفر کمتری شکل می‌گیرد و به تبع آن ترافیک کمتری خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس راهکار دوم کل شبکه حمل و نقل باید به سمت حمل‌ونقل پاک سوق داده شود و بر همین اساس باید انواع مدل‌های حمل‌ونقل پاک اجرا شود، افزود: بر اساس شاخص سوم نیز باید در راستای مهار ترافیک، مردم را با بسته‌های تشویقی به سمت استفاده از حمل‌ونقل عمومی سوق داد. در مرحله چهارم که عمدتاً تمرکز بر آن است، اقدامات پوششی مثل تأمین پارکینگ و طرح ترافیک و … انجام می‌شود.

علیمردانی با تاکید بر اینکه درخواست ما این است که همه با هم کمک کنیم تا مسئله ترافیک حل شود و مردم، دستگاه و سازمان‌های دانش بنیان کمک کنند، گفت: این نشست‌های تخصصی ادامه خواهد داشت و در دبیرخانه دائمی این پیشنهادات پیگیری شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک در مورد ورود تراموا نیز تصریح کرد: روی مدهای متفاوت حمل و نقل اعم از تراموا، تاکسی، ون و… باید مطالعه شود و اساساً جای سوال است که چرا ما در تهران مدل‌های مختلف نداشته باشیم؟

وی در مورد آخرین وضعیت مطالعات طرح ترافیک جدید با بیان اینکه مطالعات در حال انجام است و می‌بایست مطالعات به سمع و نظر اساتید دیگر دانشگاه‌ها نیز برسد تا نظرات خود را بیان کنند، گفت: انگیزه‌های متفاوتی برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک وجود دارد؛ به گونه‌ای که یکی از نواقص طرح فعلی، شب مردگی و سوق دادن به سمت استفاده از موتورسیکلت است که در نظر داریم با ارائه تسهیلات، محله را سکونت پذیر تر کنیم تا از این محدوده‌های ارزشمند صیانت شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح جدید در حال مطالعه است و بعد از اقناع و کسب نظرات کارشناسان باید در شورای ترافیک و شورای شهر بررسی و تصویب شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا انتهای پاییز مطالعات به اتمام می‌رسد.

علیمردانی با اشاره به کنترل هوشمند محدوده از توسعه دوربین‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲۰ دوربین وجود دارد که در نظر داریم این تعداد را به ۳۰۰ ارتقا دهیم.

وی در مورد تردد پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک با بیان اینکه راه‌حلی با وزارت کشور داریم که بر اساس آن از طریق سامانه یکپارچه، رقم عوارض تردد آنها را وصول کنیم. البته الان نیز از تردد خودروهای پلاک شهرستان عوارض وصولی داریم.

کد خبر 6257095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha